Ställplatser på Camp Furan

Camp Furan stänger för säsongen den 9 september 2024. Åter i bruk den 1 maj 2025.

Camp Furan is closed for the season. Welcome from may 1 to aug 31.

Camp Furan!

Furuparkens 15 000 m2 ägs och drivs av Ope IF, en fotbollsförening för barn och ungdomar. Vi hälsar dig välkommen till oss och våra föreningsaktiviteter.

Under 2024 sker en förändring på Furuparkens parkering. Vi ska nämligen bli ordningsamma och följa de regler som finns att förhålla sig till gällande uppställning av Husbilar och Husvagnar från Maj-Augusti. Man behöver nämligen bygglov för detta, ansökt och beviljat av kommunen. Det gäller över hela kommunen och har väl så varit under många år. Uppställning husbilar går under: Utökad lovplikt i detaljplan eller områdesbestämmelser.

Välkommen till Camp Furan, en ställplats vid den anrika byggnaden Furuparken.

• Här finns 19 ställplatser utan el, på höjden med utsikt ner mot vackra Torvalla By och Storsjön.
  • 6 km från Östersunds city, kollektivtrafik regelbundet.
  • Pris per dygn är 160 kr
  • Bokning och betalning via psidan.se/furuparken
  • Fina gångstråk bakom Campen
  • Boulebanor finns
  • Under sommaren spelas det bilbingo på parkeringen vid ställplatserna både på onsdagar och söndagar mellan 17-21. Visst hänger du på?!
  • Under bingokvällarna finns caféet öppet i huvudbyggnaden med fika, korv, mackor.
  • Under tisdag till lördag v 27 är det Storsjöcupen i Östersund, och då används vår stora yta som cup-parkering. Det betyder många bilar och mycket rörelse främst 10-19
  • Ibland arrangeras fester i huvudbyggnaden samt konferenser. Men sällan nåt som stör då huvudbyggnaden är en bit bort.
  • En helt ny duschvagn ger dig tillgång till fina toaletter och duschar. Tre stycken, med en toalett och en dusch i vardera. Tre duschar är öppen som oftast 8-17 och ibland också kvällstid. En dusch är öppen dygnet runt.
  • Du kan tömma din latrin här, fylla på dricksvatten. Tyvärr ingen tömning av gråvatten över brunn i backen.
  • Vi rekommenderar att du ser över ditt brandskydd https://rib.msb.se/filer/pdf/26602.pdf

• Camp Furan ägs och driva av fotbollsföreningen Ope IF, så alla intäkter går direkt till klubbens verksamhet.

www.furuparken.se

www.opeif.se